Türkiye Jokey Kulübü’nün Stratejileri ve Kısa Bir Değerlendirme

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 2 yıl önce Elfen tarafından güncellenmiştir.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #17066
    Elfen
    Üye

    Günümüzde at yetiştiriciliği ve yarışçılığı, dünyada devamlı olarak gelişmekte olan dev bir endüstri kolu olarak kendini göstermektedir. Türkiye’de ilk olarak İzmir Yarış Kulübü (Smyrna Races Club) ‘nün öncülüğü ile başlayan modern ve organize yarışlar, bugün 1950 fari­li inde kurulmuş olan Türkiye Jokey Kulübü himayesinde yapılmakta­dır. Türk atçılığı, Türkiye Jokey Kulübü ile birlikte hızla gelişme yolu­na girerek at yarışları organizasyonu, yetiştiricilik faaliyetleri, tesisleri ve yarattığı istihdam ile ülkemizin en önde gelen sektörleri arasında­ki yerini almıştır. Global entegrasyon ve bütünleşik pazar kavramla­rından bahsedilen günümüzde Türkiye’nin özellikle dünya at yarışları endüstrisinde söz sahibi olmasında temel görev hiç kuşkusuz Türkiye Jokey Kuliibü’ndedir.

    Bu bağlamda, 2005 yılında icra etmiş olduğum çalışmalarım esna­sında piyasaya yeni çıkan iddaamn 1 yıl içinde pazar payını %1,1 den %5,5’e çıkardığını, bunun da %10’luk büyüme ile birlikte 2 milyon dolarlık bir hacme ve %18’lik bir pazar payına işaret ettiğini tespit et­miştim. O zamanki bu veriler sanki bugünlerin habercisi gibiydi. Piya­sada var olabilmek, büyük yaralar almaktan kaçınabilmek için hiç kuşkusuz Türkiye Jokey Kulübünün reaktif davranış kalıplarından sıyrılarak proaktif düşüncede hareket etmesi gerekiyordu. Nitekim çalışmalarım sonucunda ortaya koyduğum;

    ÜF STRATEJİLERİ:
    1- The Jockey Club’ın global off-shore betting konseptinde yer alabilmek için lokal yarışlarda tasarrufa gidilerek büyük ikramiyeli uluslar arası yarışlar tertiplemek.

    2- Ürün ve hizmet yelpazesinde AB’nin normlarına verilen önemin arttırılması.

    3- Mevcut faaliyet pazarlarının etkin ve efektif olarak muhafaza­sı ile idamesi için internet, telefon ve kredi kartı ile bahis oynayabilme imkânı sağlanması.

    4- Hâlihazır kurum üst düzey yönetiminin mevcudiyetinden isti­fade ile ürün ve hizmet çeşitlemesine gitmek. Özellikle Asya ve Avru­pa’nın birleştiğinokta olan İstanbul’da Dünya’da at yarışlarında kari­yerin simgesi durumuna gelmiş olan gece yarışları düzenlemek.

    5- AB için ılımlı rüzgârların estiği bu dönemde Kurum menfaat­leri için Hükümet nezdinde yoğun lobby faaliyetlerine girilerek yeni politik ve yasal düzenlemelere gidilmesini temin etmek.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.